Вестник Земя

                       Коопмедия                      ЦКС
                      НАЦИОНАЛЕН КООПЕРАТИВЕН ВСЕКИДНЕВНИК

Вестник Земя - първа страница

Съб23022019

Брой 291, Година XXVII

            Валута: 1 USD = 1.72259 BGN1 GBP = 2.25313 BGN1 CHF = 1.72062 BGN
Back Вие сте тук:Начало Икономика (2) Искат пълна забрана на рекламите на тютюн

Искат пълна забрана на рекламите на тютюн

Искат пълна забрана на рекламите на тютюн

Коалиция за живот без тютюнев дим и Сдружение “България без дим“ искат пълна забрана на външната реклама на тютюневи изделия и в търговските обекти. Нашето категорично мнение е, че рекламирането на тютюневи изделия включва всяко едно търговско съобщение. Билбордове, афиши, плакати трябва да се забранят, категорични са участниците в коалицията. Всяка форма на реклама на тютюневи изделия, която младежите разпознават, увеличава шанса да започнат да пушат със 7%, показват последните проучвания, които от Коалиция без тютюнев дим и Сдружение “България без дим“ представиха на пресконференция в БТА. “Външната реклама е агресивна“, смята д-р Маша Гаврилова от Коалиция за живот без тютюнев дим. Икономиката трудно ще инициира такива промени, затова разчитаме на Министерство на здравеопазването, допълни тя. Имаме единно съгласие с институциите, като следващата стъпка е законовите промени да бъдат предложени от Министерски съвет, изтъкнаха експертите. Последните данни от изследването на “Екзакта“ показват, че 71% от българите подкрепят действащата пълна забрана за тютюнопушене. Това окуражава Коалицията да насочи по-усилени действия срещу рекламата на тютюна. С 6% нараства делът на хората, които са против това подрастващите да виждат реклами на тютюневи изделия, като 79% от българските граждани не са съгласни децата и подрастващите да виждат външни реклами на цигари. Най-много от тях са младите хора. “Тютюневата индустрия е много мощна и не се скъпи да инвестира милиарди не само в реклама, но и във влияние на определени хора“, заяви д-р Михаил Околийски. Той разчита на политическа воля, за да успее страната ни да промени позицията си като първа по тютюнопушене в ЕС. СЗО се опитва да влияе на страните членки с променлив успех. Като добра практика той посочи Русия, която прекъсна всякаква реклама на тютюневи изделия. Според него България не може да се похвали с постижения на страни като Русия, Азербайджан, Литва и др. за засилване на контрола върху тютюневия дим. По думите му производителите на нагреваемите тютюневи изделия използват вратички в закона и рекламират агресивно сред младите техните продукти. Тютюневата индустрия е ориентирана към младите хора и е единствената, която произвежда продукт, който убива своите потребители.

България

Култура

Спорт

Футболен клуб Левски бил пред фалит

Футболен клуб Левски бил пред фалит

Дълговете към НАП са 8 милиона лева, Спас Русев не е погасявал задълженията към държавата, разкри изпълнителният директор на клуба Павел Кол…

Прочети още:

Loading...

Свят

Земеделие

Всеки четвърти в „Напоителни системи“ е чиновник

Всеки четвърти в „Напоителни системи“ е чиновник

В администрацията са заети общо 440 човека или 28% от служителите, а останалите1 149 са работници

Всеки четвърти служител на държавната компа…

Прочети още:

Loading...