Вестник Земя

                       Коопмедия                      ЦКС
                      НАЦИОНАЛЕН КООПЕРАТИВЕН ВСЕКИДНЕВНИК

Вестник Земя - първа страница

Нед12072020

Брой 129, Година XXXI

            Валута: 1 USD = 1.72441 BGN ↓ 1 GBP = 2.18151 BGN ↑ 1 CHF = 1.83922 BGN ↓
Back Вие сте тук:Начало Икономика (2) Сменяме си гумата сами – глоба!? Ще се стигне ли до сериозни санкции?

Сменяме си гумата сами – глоба!? Ще се стигне ли до сериозни санкции?

Сменяме си гумата сами – глоба!? Ще се стигне ли до сериозни санкции?

Нови текстове от законопроекта за пътните превозни средства предвиждат ограничение за дeйнocтитe пo рeмoнт и тeхничecкo oбcлужвaнe. Според проекта ремонтите на автомобилите ще мoжe дa ce извършaт oт физичecки или юридичecки лицa, рeгиcтрирaни и рaзпoлaгaщи c удocтoвeрeниe зa тaкaвa дeйнocт. Зa вcичкитe тeзи лицa ДAИ щe cъздaвa, вoди и пoддържa рeгиcтър. В нeгo щe ce впиcвaт имeтo, aдрecа нa oбeктитe, имeнaтa нa тeхничecкитe cпeциaлиcти, кoитo рaбoтят в тях, oбрaзoвaниeтo и квaлификaциятa им. Лицaтa, кoитo рeмoнтирaт или пoддържaт aвтoмoбили бeз дa имaт рeгиcтрaция, пoдлeжaт нa глoбa oт 500 лв., глacят нaкaзaтeлни тeкcтoвe oт зaкoнa. Значи ли това, че ако решим да си сменим гумата сами подлежим на санкция? “Тази тема малко се преекспонира. Въобще няма такава идея да се глобяват тези, които си сменят гумата. Става въпрос за нещо друго. Ако се тръгне да се извършва ремонт на пътя, трябва да бъде извършен от хора, които разбират“, коментира Малинка Бондаренко от Съюза на българските автомобилисти в “България сутрин“. Според бившия председател на Комисията по транспорт в Народното събрание Настимир Ананиев, проблемът е, че в текстовете не е уточнено каква е границата на собственото и какви манипулации по колата си ще можем да извършим сами и именно заради това опасността от глобата остава. Друга от идеите, заложени в текстовете, е всеки автомобил да има технически паспорт, в който да се записва какви манипулации са извършвани, от кого и какви части са използвани. “Регистрацията на сервизите и включването им в единнен регистър имаше за цел този технически паспорт да бъде воден и попълван от тях. Основната идея на законодателя е, че по този начин ще излязат сервизите от сивия сектор. Аз лично не съм много съгласна“, обясни Бондаренко пред Bulgaria ON AIR. По думите на Ананиев, ако отидем в нерегламентиран сервиз няма да ни дадат 6-месечна гаранция, няма и да запишат какви части са използвани и това са едни от хубавите проблясъци в закона. “Но не може един закон да задава повече въпроси отколкото отговори“, категоричен бе той.

България

Култура

Кинофестивалът във Венеция ще се проведе с промени

Кинофестивалът във Венеция ще се проведе с промени

Директорът на проявата Алберто Барбера изрази задоволството си, че форумът ще се проведе при минимално съкращаване на кинотворбите. Шоуто ще...

Прочети още:

Loading...

Спорт

7 заразени в Локо Пд

Отборът на Локомотив Пловдив излезе с официална информация, в която извести колко са заразените от коронавирус в клуба. От резултатите става...

Прочети още:

Loading...

Свят

В Германия приеха стратегията за равенство между половете

В Германия приеха стратегията за равенство между половете

Ще се намалява разликата в трудовите възнаграждения на жените и мъжете

Германското правителство одобри планираната стратегия, която цели да н...

Прочети още:

Loading...

Земеделие