Вестник Земя

                       Коопмедия                      ЦКС
                      НАЦИОНАЛЕН КООПЕРАТИВЕН ВСЕКИДНЕВНИК

Вестник Земя - първа страница

Нед26012020

Брой 270, Година XXX

            Валута: 1 USD = 1.77239 BGN ↑ 1 GBP = 2.31973 BGN ↑ 1 CHF = 1.82583 BGN ↑
Back Вие сте тук:Начало Икономика (2) АПИ чака аргументирани предложения за тарифите на тол системата

АПИ чака аргументирани предложения за тарифите на тол системата

Общественото обсъждане на тарифите за тол системата приключва на 16 декември, поради тази причина няма да коментирам цени, каза вчера на обсъждане по темата с автобусни превозвачи членът на Управителния съвет на Агенция “Пътна инфратруктура“ проф. Олег Асенов. Той посочи, че предложените тарифи са достатъчно добре аргументирани. Както е известно, от 1 март всички превозни средства с обща маса над 3.5 тона ще плащат ползването на пътната мрежа не с винетка, а с пътни такси на база пробега. На 14 ноември бяха пуснати предложенията за цени на пътната агенция, разработени съвместно с експерти на Световната банка. Проф. Асенов призова и тези, които не са доволни и искат различни цени, да дадат мотивирано предложение. До момента недоволство има както от собствениците на камиони, така и от автобусните превозвачи. Пред журналисти той допълни, че до момента има повече от 10 становища. Олег Асенов допълни, че след като бъдат анализирани предложенията, ще се предложат на Министерския съвет за гласуване окончателните тарифи. В момента цените за автобусите са разделени на две. Тези с обща маса до 12 тона ще плащат между 4 и 7 стотинки на километър в зависимост от екологичната категория. За по-тежките автобуси ще се дължат между 4 и 9 стотинки. На обсъждането председателят на управителния съвет на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова посочи, че при изчисляването на сумите са взети статистически данни, а не информация от превозвачите. В резултат бяха съобщени данни на база допълнителните разходи, че за най-дългите маршрути на автобусите билетите ще поскъпнат с почти левче, а за по-късите с 2 до 5 стотинки. Според Милтенова не се отчита и фактът, че често няма пътници или те са много малко, но курс се прави. От своя страна Олег Асенов каза пред журналисти, че трябва да се намери баланс, защото ако таксите са прекалено ниски, може да се обезсмисли цялото преминаване към тол система. Нейната основна цел е по-тежките и цапащи превозни средства (камиони, автобуси и т.н.) да плащат повече и да се увеличат приходите. В момента 60% от постъпленията от винетки идват от леките коли, а 40% от тежкотоварния трафик. Според АПИ това не е справедливо и с въвеждането на тол системата ситуацията ще се обърне.

България

Култура

Спорт

Мишел Платини се завърна във футбола

Бившият президент на УЕФА Мишел Платини се завърна в управлението на футбола. 64-годишният французин стана съветник на президента на Междуна...

Прочети още:

Loading...

Свят

Земеделие