Вестник Земя

    Коопмедия            ЦКС
НАЦИОНАЛЕН КООПЕРАТИВЕН ВСЕКИДНЕВНИК

Вестник Земя - първа страница

Сря13122017

Брой 241, Година XXVII

            Валута: 1 USD = 1.66227 BGN1 GBP = 2.22082 BGN1 CHF = 1.6758 BGN
Back Вие сте тук:Начало Култура (2) Радостина Николаева – солистка на Софийската опера ще пее „Норма”

Радостина Николаева – солистка на Софийската опера ще пее „Норма”

Радостина Николаева – солистка на Софийската опера ще пее „Норма”

Нейни партньори са артистите от школата на Райна Кабаиванска

На 14 ноември, от 19. 00 блестящата солистка на Софийската опера — сопраното Радостина Николаева, ще влезе в ролята на Норма от едноименната опера на Белини.

Певицата изгради култовата и запомняща се роля от световния оперен репертоар – Изолда в „Тристан и Изолда“ на Рихард Вагнер. Последната й роля на Кундри от операта „Парсифал“ на Вагнер, предизвика аплодисментите на публиката. Професионалният път на Николаева започва от родния й град Русе. През 1998 тя дебютира в ролята на Донна Елвира от операта “Дон Жуан” на Моцарт. След това в репертоара ѝ влизат ролите на Виолета от “Травиата”, Елизабета Валоа от “Дон Карлос” и Аида от едноименната опера на Верди.

След запомнящите се дебюти на Софийска сцена в ролите на Лиу от “Турандот”, Леонора от “Трубадур” и Амелия от “Бал с маски” на Верди, прибавя към своя богат репертоар ролите на Дездемона от “Отело”, Одабела от „Атила” на Верди, Мими от “Бохеми”, „Манон Леско” и „Тоска” от едноименните опери на Пучини, Неда от “Палячи” на Леонкавало, Сантуца от „ Селска чест” на Маскани, Анна Болейн от едноименната опера на Доницети, Дона Ана от „ Дон Жуан” на Моцарт, Мария от „Цар Калоян” на Владигеров. Музикалната критика я определя като „актриса и певица с изключителни драматични и вокални възможности”.

На 3 ноември от 19.00 в Софийската опера и балет предстои премиерата на операта „Кармен“ от Жорж Бизе, в която ще гостува голямата певица Надя Кръстева. Следващите премиерни спектакли са на 4, 5, 9, 11 и 12 ноември.

През 2002 тя получава покана от Виенската опера и Надя Кръстева бързо се превръща във водеща фигура и любимка на публиката във Виена, където дебютира като Фенена в „Набуко” и изпълнява с огромен успех почти всички големи мецосопранови партии като Кармен („Кармен”), Леонора („Фаворитката”), Адалджиза („Норма”), Сара („Роберто Деверьо”).

България

Икономика

Спорт

Свят

Земеделие