Луканка със „златен” ром изкушава рецепторите на „Фудтех 2020“

Луканка със „златен” ром изкушава рецепторите на „Фудтех 2020“

Над 20 продукта се състезават в първия по рода си конкурс „Нов продукт на българския пазар“

Луканка с ром, бонбони с бял и черен трюфел, сладолед само за няколко минути, и още много специалитети ще се състезават в конкурса „Нов продукт на българския пазар“. Той се организира за първи път по време на изложбите „Фудтех“, „Винария“ и „Вкусове от Италия“ от 19 до 23 февруари 2020 г. в Международен панаир Пловдив. Продуктите ще се оценяват от комисия, в която се включват експерти и представители на големи търговски вериги. Кандидатите са над двадесет, като преобладават здравословните храни.

Луканката, подправена със „златен“ ром, е единствена по рода си у нас, твърдят производителите. Деликатесът е направен от подбрано свинско месо с прецизна технология на сушене, добавят те. Студенопресован сок от ябълка и малина без добавени захар, вода и консерванти също се състезава в конкурса.

Новост за българския пазар е ядливата опаковка за храни, в която има ябълков пектин. Тя е създадена от Института по криобиология и хранителни технологии в София.

Посетителите на изложбите „Фудтех“, „Винария“ и „Вкусове от Италия“ могат да дегустират избрани храни, гурме специалитети и напитки в уникалния Град на виното и деликатесите.

В технологичната зона специалистите ще се запознаят с нови машини, материали и опаковки за хранителната и лозаро-винарската индустрия.

Очаква се над 40 000 гости от страната и чужбина да разгледат шестото издание на мегафорума за агробизнес, вино, храни и оборудване. Част от него е и Международната селскостопанска изложба „Агра“.