Ливърпул обяви грандиозния спонсорски договор

Ливърпул официално обяви, че от 1 юни ще има нов спонсор на фланелките. Това е американският концерн Nike, който заменя New Balance. От “Анфийлд“ на практика не разкриват нищо по параметрите на споразумението, като само упоменават, че контрактът е “многогодишен“. Информациите в английските медии за условията са доста различни, но почти всички твърдят, че споразумението, което е за пет години, ще бъде рекордно за английския футбол, като се вземат предвид всички клаузи и бонуси, или поне ще е близо до досегашния рекорд. Според “Дейли Мейл“ договорът е абсолютен връх за английския футбол и възлиза на 80 милиона паунда - с пет милиона повече от този на Манчестър Юнайтед с Adidas.

Според „Атлетик” фиксираната сума е само 30 милиона на сезон - с 15 милиона по-малко от това, което даваше New Balance. Оттук обаче стартира дълъг списък от допълнителни условия, които значително увеличават цялата сума. Ливърпул ще получава 20% от всички продажби на стоки (тук за клуба ще има значителни приходи от всяка продадена фланелка – б. р.), като изключение правят обувките, за които процентът е намален на 5%. Nike освен това ще предоставя на клуба лицензирани продукти в размер на 2 милиона паунда, плюс 19% отстъпка от стандартните цени за Великобритания. В добавка има бонус от четири милиона за спечелването на Шампионската лига, два милиона за класиране на финал в най-престижната клубна надпревара, както и два милиона за всяка титла във Висшата лига.

Nike освен това ще продава артикулите на Ливърпул в 6000 фирмени магазина в целия свят, което е двойно по-голяма дистрибуция от тази, която осигуряваше предишният спонсор. След всичко това „Aтлетик” изчислява, че общата сума надхвърля 70 милиона паунда.