Как министър Павлова рекламира европредседателството в медиите
- Сряда, 18 Април 2018
Сред получилите държавни и европейски средства са сайтове за готварство, тийнейджърски проблеми, прогноза за времето, тунинговане на коли, за клюки, спорт и музика, се казва в разследване на вестник „Сега”
Министерството на Лиляна Павлова е възложило медийните си отношения на консорциум от две фирми — дружеството по Закона за задълженията и договорите (ДЗЗД) “Медиа ЕС“ . Това става ясно в журналистическо разследване на колегата Светослав Спасов от в. „Сега”.
Според статията данъкоплратците – български и европейски плащат 370 хил. лв. за шест месеца за отразяването на протоколните срещи в София и Брюксел.
Сред медиите, на които се дават средства за реклама на европредседателството бият на очи специализирани медии за готварство, тийнейджърски проблеми, прогноза за времето, тунинговане на коли, сайтове за клюки, спортни страници, изцяло музикални радиостанции и още десетки медии, нямащи нищо общо с актуалните политически и обществени проблеми.
В списъка, предоставен на “Сега“ от правната дирекция на Министерството за европредседателството, са продавалникът olx.bg, teenproblem.net, tialoto.bg, ponicka.com, calculator.bg, gotvetesmen.com, tuning.bg, missbloom.bg, dechica.com, dalivali.bg, cartoonnetwork.bg, secretzone.bg, vsickioferti.bg, forum.napravisam.bg, lifestyle.bg, ladyzone.bg, opoznai.bg, kulinar.bg, topigri.bg и много други.
Министерството посочва, че печатната реклама минава през вестниците “24 часа“, “Труд“, “Телеграф“ и “168 часа“, както и списанията “Мениджър“ и “Тренд“.
Посочени са и регионални медии, без конкретика какви пари ще им се плащат.
Прави впечатление, че министерството не крие колко пари получават електронните медии: 300 000 лв. — “Нова броудкастинг груп“, 270 000 лв. — “Би Ти Ви медиа груп“, за сравнение БНТ получава само 30 000 лв. И още: Канал 3 — 50 000 лв., “България он еър“ — 50 000 лв., “Европа“- близо 30 000 лв. Измежду радиата избраните са БНР — 30 000 лв., Би Ти Ви радио — 30 000 лв., Дарик радио — почти 30 000 лв., “Фокус“ — 30 000 лв. и “БГ радио“ — 20 000 лв., съобщава в. „Сега”.