Електронен дневник замества бележниците в 50 училища
- Вторник, 04 Септември 2018
Учениците в 119-о училище в София и в още близо 50 училища в страната няма да си купуват бележници тази година заради въвеждането от тази учебна година в официален формат на електронен дневник – мобилно приложение в телефоните на учителите и родителите, съобщи вчера директорът на училището Диан Стаматов. Родителите от цяла година пробно имат в своите телефони същото приложение като в реално време получават пълна информация за оценки, отсъствия, домашна, бележка или забележка на ученика, отношение към различни проблеми, които съществуват в училище, обясни пред БНР той. Огромна част от родителите ползват електронния дневник и са доволни от улеснението. Предвидено е за тези родители, които са встрани от дигиталния свят, в края на всеки месец да бъде предоставяна информация за отсъствията и оценките на тяхното дете. Ако има опити за някакви хакерски намеси, те ще бъдат около края на учебния срок, когато някой ученик не е доволен от срочната или годишната си оценка. Шеговито с колегите си говорим, че ако навремето изчезваха дневници в края на срока, сега възможността изчезват случайно телефони на учители в края на срока е новост, оптимист е Стаматов. Много големи крачки трябва да правим, за да преодолеем изоставането, което имаме в цялостната дигитализация на учебния процес. Докато електронния дневник е помощ за родителите и намаляване на бумащината, то въвеждането на съвременни електронни методи за преподаване става доста по-крехко и бавно, коментира той.
Почти навсякъде вече учениците имат възможност да ползват безплатно PDF формати на електронни учебници. Електронните учебници обаче трябва да не бъдат само в статични формати, убеден е училищният директор. На децата не само би им било по-интересно. На тях бъдещето и целият им живот определено ще бъде в тази плоскост и хартиените носители, за които много често си говорим преминават в миналото. На ученика му трябва да учи онова, с което ще живее след 10–15 години. Голям проблем пред образованието е също, че сред кандидатите за учители има много, които са получили образователна степен, но „за съжаление има хора, на които образованието им е останало на едно много ниско ниво, но въпреки всичко са получили документа за висше, коментира още Стаматов. Има тенденцията на връщане към системата от хора, които някога са завършили подходяща специалност, но 10–15 години са работили друго. Проблемът е, че те нямат необходимата добра мотивация, сподели той