За няма и пет месеца гаф след гаф на новата трета линия на метрото
- Публикувана в Сряда, 20 Януари 2021
Това е поредното некадърно строителство на Фандъкова и ГЕРБ, въпреки инвестицията от близо 1 млрд. лева“, казват от “Спаси София“
Тежка повреда на релсовия път ограничи движението метрото до станция “Театрална“, която е част от откритата в края на август 2020 г. трета линия на подземната железница. Засега няма информация каква точно е причината за повредата, но се предполага, че е свързана със засилен приток на подпочвени води и близостта на Перловската река. Столичната община засега не се е ангажирала със срок за извършването на ремонта. Движението между станциите “Театрална“ и “Хаджи Димитър“ бе спряно във вторник малко след 18 часа. „Поради надигане на релсовия път в района на едно въздуховземане, което е на около 200 м от станцията, във вторник се наложи спиране на движението, тъй като това надигане не позволява движение на влакове. Имаме норматив, съгласно който отклонението може да бъде максимум 5 мм, сега е повече, още не сме го измерили“, коментира шефът на “Метрополитен“ проф. Стоян Братоев. Той самият не се ангажира със срокове за ремонта. Братоев също допусна, че причината може да са подпочвени води и близостта на Перловската река. “В близост се намира Перловската река. Веднъж преди пускането на метрото тя вече провокира сторителството, най-вероятно от обилната вода при големите валежи може да има допълнително напояване на почвата“, каза още Братоев пред bTV. Ремонтът ще е за сметка на строителя “Трейс груп“, защото все още е под гаранция, каза още Братоев. “Движението по участък от чисто новата линия на метрото в София е спряно след сериозна техническа авария — релсовият път се е надигнал от преминаващата под тунела река! Това е поредното некадърно строителство на Фандъкова и ГЕРБ, въпреки инвестицията от близо 1 млрд. лева“, съобщи във вторник вечерта “Спаси София“. Изпълнителят на ремонта обаче казва, че реката преминава над трасето на тунела и причината за повредата на релсовия път към момента се изяснява от инженери на място. “Строител на участъка е небезизвестната фирма “Трейс“, която е получила 75 млн. лв. за работата си. Същата фирма, която построи магистрала “Тракия“ между Чирпан и Стара Загора, по която караме с 90км/ч, която ремонтира пътя за Своге, където загинаха 20 човека. Това е онази фирма, която построи и западната дъга на Столичния околовръстен път, която многократно пропадаше, бул. “Дондуков“, който стана на вълни, “Тодор Каблешков“, където закъснението в пъти надвиши срока, бул. “Витоша“, чиито плочки не спряха да хлопат, … Но за всичко това Фандъкова и ГЕРБ оставаха слепи и санкции нямаше. Дали това не е любимата им фирма? Да излезе публично Йорданка Фандъкова“, написа “Спаси София“. Проблемът с участъка от новото метро се случва само 10 дни след друг гаф, свързан с новата линия на метрото. На 11 януари заради първия по-сериозен дъжд тази зима пропадна тротоара при Медицинска академия. От Столична община заявиха, че на тротоара са поставени само нови плочки, но не е разкопавано заради метрото. По-късно се лансира тезата, че причината е стар колектор за кабели, за който обаче бе казано, че не се знае чия собственост е и така реално виновни по казуса няма. Броени дни преди това отново по третата линия на метрото протече станцията на “Хаджи Димитър“.